Máte data o svých zákaznících, ale nevíte, jak je využít ve svůj prospěch? Samotné shromažďování dat pro společnosti dnes není problém. Jak v nich ale číst? A jak maximálně využít jejich potenciál? Pomocí CRM! V tomto článku vám prozradíme, jak využít CRM ke zvýšení obratu.
Efektivní software pro řízení vztahů se zákazníkem (CRM) mimo jiné umožňuje porozumět přáním zákazníků a předvídat jejich nákupní chování. Není divu, že pokud jej chytře využijete k marketingu, můžete získat nové zákazníky a ty stávající přimět k větším či častějším nákupům.
Pokud se vám již podařilo získat zákazníka, který na vašem e-shopu právě nakupuje (pravděpodobně o něj tedy již nepřijdete), popostrčte ho k větší útratě.
Cross-sell: Přimějte zákazníka ke koupi dalších souvisejících produktů. Pokud si kupuje knihu, doporučte mu druhý díl, nebo rovnou celou sérii.
Upsell: Přimějte zákazníka ke koupi dražší verze stejného produktu. Nabídněte výhody, které mu tento nový produkt může přinést.
Dobrý systém CRM může pomoci zvýšit upsell a cross-sell. Vytvoří za vás nabídku souvisejících a doporučených produktů a služeb založených na historii předchozího nákupu zákazníka a dalších relevantních údajů.
Vztahový marketing je důležitý. Udržet si zákazníka je jednodušší než získat nového. CRM obsahuje nástroje, které vám umožní udržovat kontakt se stávajícími zákazníky prostřednictvím e-mailu či telefonu. Posílejte zákazníkům výhodné nabídky a zprávy o právě probíhajících akcích. Tvořte newslettery, kde budete zákazníky informovat o novinkách. Zkrátka se jim připomínejte.
Díky CRM můžete zákaznická data využít k segmentování a e-maily tak lépe cílit. Zprávy také mohou být personalizované – oslovení zákazníka jménem, doporučení produktu, který souvisí s tím, který už nakoupil apod.
Tip: Podívejte se na 5 tipů pro automatické e-maily zákazníkům.
V rámci komunikace se zákazníky můžete posílit kontakt s takovými klienty, kteří u vás nakupují pravidelně. Nebo minimálně nakoupili víckrát. Nemusíte se zaměřovat na ty, kteří u vás nakoupili jen jednou a pravděpodobně se k tomu znovu nechystají. Pravidelné e-maily je budou akorát obtěžovat a vytvoří si k vaší značce negativní postoj. Díky CRM si můžete tuto energii schovat na pravidelné zákazníky, kteří vám přinášejí zisk.
CRM systém vám umožní spravovat leady, tedy potenciální zákazníky, a usnadní jejich konverzi. Uvidíte, o jaké produkty se zákazník zajímal a můžete zaměřit své úsilí na propagaci, která povede ke konverzi. Tedy, že si potenciální zákazník něco opravdu koupí, stáhne si e-book, který nabízíte, přihlásí se k odběru newslettru atp.
Tip: Přečtěte si, jak efektivně pracovat s leady za využití CRM.
Pomocí regresní analýzy uvidíte souvislosti mezi jednotlivými údaji, určíte míru spokojenosti zákazníků a jak jejich uspokojení ovlivňuje loajalitu k vaší značce.
Tip: Podívejte se na další možnosti, jak pracovat s daty.
CRM systém vám přehledně zobrazí prodejní pipeline, díky které budete mít dokonalý přehled o procesu prodeje. Odhalíte, kde jsou slabé stránky prodejního procesu a budete schopni předpovědět růst či propad prodeje a dopředu se na něj připravit.
Tip: Podívejte se, jakých 8 statistik potřebujete v pipeline kontrolovat.
Nejflexibilnějším CRM systémem na trhu je SugarCRM, který se dokonale přizpůsobí potřebám vašeho podnikání. Pokud chcete zvýšit prodeje výše zmíněnými způsoby, kontaktujte nás a my vám pomůžeme.