Leady jsou důležitou součástí internetového marketingu. Ne každý lead však vede k uskutečnění obchodu. Jak tedy poznáte, které leady jsou skutečně kvalitní? To vám prozradíme v našem článku. Dozvíte se navíc, jak leady třídit i jak s nimi úspěšně zacházet.
Leady jsou potenciální zákazníci vašeho podniku, kteří projevili zájem o vámi nabízené služby nebo produkty. Například jsou to ti, kteří klikli na váš banner, stáhli si e-book, vyplnili formulář na vašich webových stránkách, nebo si dokonce nějaký váš produkt zarezervovali či vás přímo kontaktovali.
Tip: Leady jsou nedílnou součástí kvalitního marketingu. Zjistěte, jak svůj marketing vyšperkovat ještě více zapojením CRM systému.
V praxi rozlišujeme dva hlavní typy leadů: leady marketingově kvalifikované (MQL) a leady prodejně kvalifikované (SQL). Jedná se o rozdíl poměrně zásadní. To dokazuje i skutečnost, že poměr mezi těmito dvěma typy leadů patří k hlavním statistikám, které byste měli kontrolovat v obchodní pipeline.
Marketingově kvalifikovaný lead je osoba, která se v porovnání s ostatními leady nejspíše stane zákazníkem firmy. Jde v podstatě o první fázi vývoje leadu. Za druhou fázi pak můžeme považovat prodejně kvalifikované leady. Prodejně kvalifikované leady jsou zákazníci, kteří jsou už připraveni nakoupit produkty či služby vašeho podniku. Tyto zákazníky si již vezme na starost váš obchodní tým.
K třídění leadů se používá tzv. lead scoring, jehož parametry si určuje každá firma sama. V principu jde o přiřazování, případně odečítání bodů dle chování leadu. Lead může sbírat body například za interakci na sociálních sítích vaší firmy nebo za stažení ceníku produktů. Čím více bodů, tím je lead kvalitnější. Pokud v rámci své aktivity získá dostatečný vámi určený počet bodů, bude označen za SQL lead a je na čase ho kontaktovat.
Asi je vám jasné, že bez specializovaných nástrojů si s leady jen tak poradit nelze. Určitě se hodí nástroj, který vám umožní návštěvníky vašich webových stránek identifikovat, ale zde to nekončí. Stěžejní je jejich vyhodnocení a správa.
SugarCRM z marketingových databází vyfiltruje vaši cílovou skupinu podle vámi zvolených kritérií. Pomůže vám dosáhnout vyšší konverze leadů a každý kontakt půjde ke správnému členovi vašeho obchodního týmu. Také za vás ověří kontakty v insolvenčním rejstříku, takže nebudete ztrácet čas s nekvalitními leady.
Správná analýza leadů je základ, ale je potřeba pamatovat na další nepsaná pravidla. Důležité je například včasné kontaktování zákazníka připraveného ke koupi. To se samozřejmě odvíjí od vámi nabízených služeb, maximálně by však ke kontaktu mělo dojít do týdne. Pokud uběhne příliš času, je možné, že si váš potenciální zákazník vybere konkurenční podnik.
Při hovoru pak buďte opatrní, abyste zákazníka nevyděsili tím, že znáte každý jeho pohyb na vašich webových stránkách. Taktně naznačte, že jste si všimli jeho zájmu o produkt, ale nezacházejte do zbytečných detailů. Samozřejmostí je pak i dokonale vyškolený obchodní tým, který dokáže skvěle představit vaše produkty a služby a reagovat na případné námitky zákazníků.
Pokud doposud CRM systém na spravování nepoužíváte, využijte příležitosti a kontaktujte nás pro návrh řešení správy leadů ve vaší společnosti. Námi nabízené řešení SugarCRM nabízí nejen integraci se známou službou leady.cz a správu leadů, ale i celou řadu dalších funkcí pro všechny druhy podniků.