Představte si, že chcete svým zákazníkům nabídnout to nejlepší, přilákat nové zájemce a vylepšit své služby na maximum. Ale o zákaznících a jejich potřebách toho vlastně moc nevíte. To je situace řady firem, a proto jejich snažení často nedosahuje kýženého výsledku. Právě proto je tady CRM systém, který Vám zajistí dostatek dat a infor
Pokud ano, pak je CRM něco, čemu byste zcela jistě měli věnovat pozornost. CRM (Customer Relationship Management) označuje v překladu řízení vztahů se zákazníky. CRM bývá propojen s dalšími informačními systémy, podporuje řízení prodeje, poskytuje užitečné informace, integruje se do sociálních médií a usnadňuje týmovou komunikaci. Díky CRM budete moci lépe shromažďovat a třídit důležité informace o svých zákaznících a současně efektivně vyhodnotit obchodní aktivity své společnosti.
Poznáte, pochopíte a budete moci předvídat potřeby, přání a nákupní zvyklosti svých zákazníků. Získáte informace o stávajících zákaznících, o tom, jaké služby využívají a jaké produkty kupují. Součástí CRM jsou prohledávatelné databáze, které vám umožňují přístup k informacím o klientech, některá řešení umožňují synchronizovat informace mezi více zařízeními.
Běžné procesy můžete automatizovat. Software CRM umožňuje standardizovat pracovní procesy spojené s prodejem, marketingem a zákaznickou podporou, šetříte tak čas i náklady.
Můžete lépe řídit interakce se zákazníky a poskytovat jim podporu. CRM podporuje oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky, udržuje vztahy prostřednictvím spolehlivých systémů a procesů.
Zmapujete výkon, efektivitu a produktivitu. CRM systém Vám poskytuje nástroje pro strategii a analýzu. Díky přehledům můžete například segmentovat zákazníky, sledovat příjmy a personalizovat kampaně.
CRM řešení můžete získat jako lokální instalaci (on premise) nebo řešení dostupné přes webový prohlížeč bez potřeby instalace (cloud). Stále populárnější je právě cloudové řešení (SaaS), a to pro malé, střední a postupně i větší firmy. Cloud computing přináší řadu výhod, vyhnete se nákladům na pořízení IT zařízení a jeho správu. Cloudové CRM systémy nabízejí úplnou mobilitu, budete však muset zajistit bezpečnost dat a kompatibilitu s nařízením GDPR.
Na výběr správného CRM systému má vliv řada faktorů, patří mezi ně především Vaše možnosti, požadavky na velikost a zaměření Vaší společnosti. Zjistěte si také, jak bude možné nový CRM systém integrovat s Vaším informačním systémem. Zajímat by Vás měla také reputace dodavatele, zda již například realizoval zakázku u podobné firmy a s jakým úspěchem.